عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1400
بازدید : 84
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

به روزترین ترین روش‌های تصفیه آب صنعتی 2021

انواع سیستم‌های اسمز‌معکوس

به عنوان یک طرح اساسی، تمام واحدهای اسمز‌معکوس با عبور آب از غشای نازک و نیمه تراوا جهت حذف ناخالصی‌های معلق و محلول و آلودگی‌ها، آب را تصفیه می‌کنند. انواع مختلف سیستم‌ها و مشخصات اسمز‌معکوس با توجه به کاربرد مورد نظر مورد نیاز هست. عوامل موثر بر عملکرد سیستم فیلتر اسمز‌معکوس شامل جریان، تعداد مراحل، انواع غشاها و فشار پمپ هستند.

فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی

پخش جریانی

سرعت فیلتر یک سیستم RO به عنوان جریان شناخته می‌شود. واحدهای اسمز‌معکوس با جریان زیاد بیشتر تصفیه آب را در روز تولید می‌کنند، در حالی که سیستم‌های با جریان کم بسیار کمتر تولید می‌کنند. میزان شستشوی برنامه شما به میزان آب شیرین مورد نیاز روزانه شما بستگی دارد.

فازها و انواع غشاها

علاوه بر غشا semi نیمه تراوا، بیشتر سیستم‌های اسمز‌معکوس مراحل پردازشی دیگری دارند که به تصفیه بیشتر آب و محافظت از غشا os اسمز‌معکوس در برابر بقایای بزرگتر کمک می‌کند. به طور معمول، سیستم‌های اسمز‌معکوس دارای سه مرحله، چهار مرحله یا پنج مرحله هستند. تعداد مراحل نشان می‌دهد که آب از طریق چندین فیلتر و غشا جهت تصفیه عبور می‌کند.

یک سیستم اسمز‌معکوس سه مرحله ای استاندارد دارای سه نوع فیلتر هست:

فیلتر رسوب جهت کاهش ذرات بزرگ مانند آلودگی و زنگ زدگی در آب کار می‌کند.

فیلتر کربن علاوه بر سایر آلاینده‌های کوچکتر، VOC‌ها و کلر موجود در آب را نیز کاهش می‌دهد.

غشای RO نیمه نفوذ پذیر تقریباً تمام ناخالصی‌های باقیمانده را از بین می‌برد.

سیستم‌های دارای مراحل بیشتر دارای فیلترهای کربن اضافی یا غشاهای دیگر هستند. در Complete Water Solutions، ما بیش از 43 نوع غشا جهت سیستم‌های فیلتراسیون اسمز‌معکوس ارائه می‌دهیم. به عنوان یک قانون کلی، مراحل بیشتر منجر به تصفیه و تصفیه آب بیشتر می‌شود. برخی از سیستم‌های اسمز‌معکوس شامل مراحل اضافی جهت سایر سیستم‌ها مانند یونیزاسیون هست. این سیستم‌ها معمولاً RO / DI نامیده می‌شوند.

فشار پمپ

جهت برنامه‌هایی که به سیستم فیلتراسیون RO بسیار متمرکز نیاز دارند، فشار پمپ بیشتری لازم هست. این محلول‌ها حاوی آلاینده‌های بیشتری هستند و فشار بیشتر باعث می‌شود تا آب تغذیه با کارایی بیشتری از طریق سیستم‌های تصفیه RO و غشا جریان یابد. جهت آب آلوده کمتر، فشار پمپ کمتری لازم می‌باشدزیرا به راحتی از غشا عبور می‌کند.

مقاله پربازدید مربوط:  دستگاه تصفیه آب‌پاکسازان صنعتی چیست

برنامه‌های اسمز‌معکوس

از سیستم‌های تصفیه آب اسمز‌معکوس می‌توان جهت تصفیه آب جهت کاربردهای مختلف تجاری و صنعتی استفاده کرد. نوع سیستم اسمز‌معکوس مورد نیاز جهت کاربرد شما به عواملی مانند کیفیت آب خوراک، نیاز آب محصول تحت درمان و مقدار آب مورد نیاز محصول بستگی دارد.وقتی تجهیزات، قطعات و غشاهای اسمز‌معکوس را از Complete Water Solutions خریداری می‌کنید، به محصولات با کیفیت و تیمی از متخصصین آموزش دیده که می‌توانند در هر سیستم یا تعمیر و نگهداری مورد نیاز جهت سیستم اسمز‌معکوس شما کمک کنند، دسترسی پیدا می‌کنید. ما همچنین می‌توانیم سیستم‌های مربوط به اسمز‌معکوس را از هر شرکت یا سازنده ای تعمیر یا سرویس دهیم، صرف نظر از اینکه از کجا خریداری شده اند.

کاربردهای صنعتی اسمز‌معکوس

سیستم‌های اسمز‌معکوس صنعتی جهت صنایعی که نیاز به تصفیه آب دارند، مانند:

  • داروشناسی
  • میکروالکترونیک
  • هیدروپونیک
  • سلطنتی
  • نیروگاه‌ها و دیگ‌های بخار آب را تغذیه می‌کنند
  • تولید لبنیات

بسیاری از این صنایع جهت اطمینان از آلودگی محصولاتشان به آلاینده‌های ناخواسته به خالص ترین آب نیاز دارند. آب خالص اسمز‌معکوس همچنین راهی جهت محافظت از تجهیزات دیگر در برابر صدماتی می‌باشدکه ممکن می‌باشددر اثر تجمع آلاینده‌های آب در طول زمان ایجاد شود.

سیستم‌های اسمز‌معکوس همچنین در بسیاری از مکان‌های تجاری مانند آب آشامیدنی خالص، آب جز component و آب آزمایش استفاده می‌شود:

  • مهمان نوازی
  • امکانات پزشکی مانند بیمارستان‌ها
  • تولید مواد غذایی و نوشیدنی
  • مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های مسکونی
  • اتمام و آبکاری فلز
  • رستوران و بار

آب شیرین کن

انواع خاصی از سیستم‌های اسمز‌معکوس جهت کاربردهای دیگر استفاده می‌شود. به عنوان مثال، واحدهای نمک زدایی از پمپ‌های فشار بالا جهت پمپاژ آب دریا از غشاهای خود جهت حذف نمک استفاده شده مانند شهرداری‌های ساحلی و قایق‌های تفریحی استفاده می‌کنند. واحدهای آب نمک شور را با غلظت کمتری نسبت به آب دریا فیلتر می‌کنند.خلوص آب با اسمز‌معکوس با استفاده از فشاری که به آب وارد می‌شود، حاصل می‌شود و مجبور می‌شود وارد غشایی نیمه تراوا شود که ناخالصی‌های محلول مانند کلر، نمک یا ذرات بزرگ را از بین می‌برد. سیستم‌های اسمز‌معکوس می‌توانند فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب و فلوراید را از بین ببرند. این ذرات و آلودگی‌ها پس از حذف، با فاضلاب پاک شده و ذخیره نمی شوند. نگهداری آسان به دلیل تمیز کردن / اصلاح غشاهای اسمز‌معکوس، فیلترها و گاهی اوقات سیستم ضد عفونی کننده سیستم. این نوع سیستم گزینه ای با کاربرد آسان و نگهداری آسان جهت دستیابی به فیلتراسیون آب را فراهم می‌کند.

سیستم‌های تصفیه آب با اسمز‌معکوس

مزایای اسمز‌معکوس نسبت به محلول‌های کامل آب

مشخصات تجهیزات اسمز‌معکوس خود را در کاتالوگ آنلاین ما مشاهده کنید

محلول‌های کامل آب به مواد اولیه با کیفیت عالی که جهت کاربردهای آب خالص طراحی شده اند مجهز هستند. از فناوری اسمز‌معکوس در بسیاری از کاربردهای نمک زدایی، فرآیند کاهش رسانایی TDS / و تأمین آب با خلوص بالا استفاده می‌شود. اسمز‌معکوس (RO) می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. ما به عنوان ویسکانسین آب، سال‌ها تجربه در سیستم‌های تصفیه آب با اسمز‌معکوس داریم.

بهترین سیستم فیلتر اسمز‌معکوس

ممکن می‌باشداینجا باشید زیرا در حال جستجوی آب آشامیدنی بی خطر جهت خود و خانواده خود هستید یا می‌خواهید در مورد سیستم‌های فیلتراسیون آب اطلاعاتی کسب کنید.

متأسفانه، آب شیر شما دیگر ایمن نیست، حتی اگر آب یا چاه‌های شهری "با کیفیت بالا" داشته باشید. علاوه بر این، هیچ تضمینی جهت بهتر بودن آب بطری از شیر وجود ندارد.

اسمز‌معکوس چیست؟

اسمز‌معکوس (reverse osmosis) نوعی فیلتراسیون خاص می‌باشدکه از غشای نازک و نیمه تراوا با منافذی به اندازه کافی کوچک جهت عبور از آب خالص و رد ذرات بزرگتر مانند نمک‌های محلول (یون‌ها) و سایر ناخالصی‌ها استفاده می‌کند. RO جهت تولید آب با خلوص بالا جهت سیستم‌های آب آشامیدنی، دیگهای بخار صنعتی، داروها، شیرین سازی آب دریا، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی، مواد آرایشی و سایر موارد استفاده می‌شود. این یک فناوری بوده که بیش از یک قرن شناخته شده هست، اگرچه تا دهه 1960 تجاری نبود.

منابع :

تصفیه آب صنعتی رزینی

معایت تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی اقساطی

مزایا تصفیه آب صنعتی

تصفیه اب صنعتی RO

تصفیه آب اسمز معکوس



:: موضوعات مرتبط: تصفیه آب صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: تصفیه اب‌پاکسازان ,
تاریخ : سه شنبه 14 بهمن 1399
بازدید : 86
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی | طراحی،تولید و اجرا پکیج چربی گیر

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

- سبک جهت حمل و نصب آسان

- از قبل ساخته شده، از قبل طراحی شده و آماده نصب است

- کارکرد آسان، نیازی به استخدام کارشناسان نیست

- هزینه‌های نگهداری پایین در مقایسه با سایر کارخانه‌های فرآوری

- توانایی استفاده مجدد از زباله‌های مایع جهت اهداف مختلف

- فاضلاب را طبق استاندارد و نیاز صاحب مشاغل تصفیه کنید و خطرات موجود جهت سلامتی انسان و محیط زیست را از بین ببرید

- امکان دفن و نصب زیرزمینی، که از نظر کاربری زمین و عامل دفاعی مهم است.

بسته تصفیه پساب و فاضلاب صنعتی

کاهش هزینه‌های تعمیر به دلیل مقاومت شیمیایی بالای پلی اتیلن:

سیستم تصفیه فاضلاب پلی اتیلن مدفون شده و از اجزای جامد پلی اتیلن داخلی تشکیل شده است. در مقایسه با گیاهان تصفیه فاضلاب معدنی و گیاهان تصفیه بتن، این تجهیزات بسیار سبک تر، عمر طولانی تر و کار جهت صاحب مشاغل بسیار راحت تر است. برخلاف گیاهان تصفیه فاضلاب معدنی، پلی اتیلن جامد و همچنین اجزای داخلی دستگاه زنگ نمی‌زند و از خرابی سیستم تصفیه فاضلاب جلوگیری می‌کند. مشکل تجهیزات تصفیه فاضلاب یکی از مشکلات رایج در این صنعت است.

تصفیه فاضلاب همراه با ایجاد گازهای خورنده می‌باشد که منجر به هزینه تعمیر و جایگزینی قطعات و اجزای فلزی می‌شود. اما مشکل خوردگی در تصفیه خانه فاضلاب پلی اتیلن زیرزمینی برطرف شده و هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار کاهش می‌یابد. همه متصدیان تصفیه خانه‌های فاضلاب، که به طور کلی از وسایل فلزی شکایت دارند، معتقدند که کار و نگهداری دستگاه‌های ساخته شده از پلی اتیلن بسیار آسان تر است.

قابلیت تمیز کردن سریع و شستشوی فرم پلی اتیلن:

نگهداری این سیستم به دلیل شکل استوانه ای و دیواره‌های جانبی مایل بسیار آسان است. تمیز کردن سیستم تصفیه فاضلاب پلی اتیلن بسیار ساده می‌باشد و شامل استفاده از شیلنگ جهت شستشوی مواد جامد (مانند شن و ماسه) و دستگاه لجن جهت جاروبرقی مواد است. همچنین به دلیل شکل استوانه ای مدل پلی اتیلن، مشکلی در جمع آوری لجن وجود ندارد. بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب محلی نسبت به سایر سیستم‌ها آسان تر می‌باشد و اپراتور قادر خواهد بود با آموزش دریافت شده از سازنده به راحتی از سیستم استفاده کند.

مخلوط کردن کاملتر فاضلاب داخل دستگاه:

در داخل تصفیه خانه فاضلاب پلی اتیلن، به دلیل شکل دایره ای، اکسیژن و فاضلاب به خوبی توسط دستگاه‌های مخلوط شده مخلوط می‌شوند و فاضلاب نمی‌تواند در هر نقطه از حوضه‌های هوادهی جمع شود. بناجهتن، خریدار می‌تواند کاملاً مطمئن باشد که اکسیژن کافی به میکروارگانیسم رسیده و کارایی تصفیه فاضلاب قطعاً افزایش خواهد یافت.

مصرف انرژی کمتر: به دلیل قرارگیری تصفیه خانه فاضلاب در زمین، اکسیژن ایجاد شده توسط دمنده‌ها فشار کمتری نسبت به سایر سیستم‌های تصفیه فاضلاب روی زمین دارد. بناجهتن، مصرف انرژی تصفیه خانه فاضلاب خانگی پلی اتیلن بسیار کمتر از نوع فلزی خواهد بود.

عمر طولانی تر فیلتر پلی اتیلن: HDPE در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده در ساخت گیاهان تصفیه فاضلاب مقاومت بالایی در برابر گرما، خوردگی، زنگ زدگی، فشار و همچنین مواد شیمیایی دارد. به همین دلیل، کارخانه تصفیه فاضلاب خانگی پلی اتیلن چندین برابر بیشتر از سازه‌های فولادی و بتنی خواهد داشت.

مقالات پربازدید:

فرآیند تصفیه آب صنعتی

فروش دستگاه تصفیه آب صنعتی

خرید فیلتر تصفیه آب صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه آب شیرین کن

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب خانگی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی امروز وابسته به اندازه و مواد متفاوت است. با افزایش جمعیت شهری و پیشرفت علم و فناوری، نیاز به ساخت مجتمع‌های مسکونی و تصفیه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی بیش از گذشته گسترش یافته است. یکی از مزایای انکار ناپذیر این نوع تصفیه فاضلاب این می‌باشد که به تخلیه و بازیابی درصدی از منابع آب کمک می‌کند. زیرا می‌توان از آب محصول از منابع وجود اورنده فاضلاب در چرخه تولید استفاده کرد.

قیمت دقیق تصفیه خانه فاضلاب خانگی به مقدار تصفیه خریدار یا صاحب مشاغل از سیستم تصفیه فاضلاب بستگی خواهد داشت. علاوه بر این، باید در جریان پیشنهاد مجتمع‌های مسکونی، اردوگاه‌های کارگری، مهندسی، رستوران‌ها، سالن‌ها و غیره، در یک پیشنهاد، پیشنهاد شود.

عوامل موثر بر قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی

موارد زیر تأثیر زیادی در قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی دارند:

* فرآیندها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب خانگی

* سرویس بهداشتی در دبی

* کیفیت و نوع فاضلاب ایجاد شده در تصفیه خانه.

* کیفیت فاضلاب تصفیه شده تخلیه شده از تصفیه خانه طبق استاندارد سازمان محیط زیست.

* فضا و مکان مورد نیاز جهت ایجاد یک پکیج تصفیه فاضلاب

* در ادامه، سعی کردیم شرح مختصری از هر یک از موارد فوق را بدست آوریم.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

آب فاضلاب یکی از عوامل موثر بر قیمت تصفیه خانه فاضلاب محلی در دبی است. از طریق تخلیه فاضلاب، حجم فاضلاب ایجاد شده روزانه می‌باشد که معمولاً بر حسب متر مکعب در روز بیان می‌شود. معمولاً اطلاعات دقیقی از مقدار فاضلاب ایجاد شده وجود ندارد و لازم می‌باشد با تخمین تقریبی مقدار پساب دریافتی تعیین شود.

اهمیت تخلیه فاضلاب به این دلیل می‌باشد که تخلیه پساب تصفیه خانه اندازه و ابعاد تصفیه خانه فاضلاب را تعیین می‌کند. در حقیقت، عوامل ایجاد فاضلاب مانند حمام، توالت، حوضچه و سایر عوامل باید مورد بررسی قرار گیرند و سپس جمعیت سازنده  فاضلاب باید از طریق یک برنامه جمعیتی بررسی شود.

بسته چربی گیر صنعتی

معاملات ایجاد فاضلاب

با توجه به عواملی مانند فاکتور بهداشتی که معمولاً بین 0.7 تا 0.9 است. میزان نسبی آب (آب مصرفی در کلکتور) را که به فاضلاب هدایت می‌شود محاسبه کنید. دامنه این اعداد با توجه به نوع فاضلاب متفاوت است. درصد کل مواد جامد موجود در فاضلاب شهری و فاضلاب معمولاً حدود 120 تا 360 میلی گرم در لیتر است.

کیفیت و نوع فاضلاب ایجاد شده و ارتباط آن با قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی

کیفیت فاضلاب ورودی به هر تصفیه خانه با استانداردها و شاخص‌های کیفیت اندازه گیری می‌شود. این شاخص‌ها شامل موارد زیر است:

1- PH

2- تقاضای اکسیژن شیمیایی (COD)

3- تقاضای اکسیژن بیولوژیکی (BOD)

4- فسفره

5- نیتروژن کل

مجموعه ای از شاخص‌های کیفیت فاضلاب

COD جهت فاضلاب ورودی به تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری معمولاً بین 200 تا 780 میلی گرم در لیتر است. این تعداد میزان اکسیژن مورد نیاز جهت اکسید کردن مواد قابل اکسید شدن است. مقدار BOD در فاضلاب شهری بین 110 تا 400 میلی گرم در لیتر است.

نشانگر BOD خود به چند قسمت تقسیم شده است. این قطعات را می‌توان BOD با قابلیت تخریب کند و BOD غیر قابل تجزیه نامید. میزان کل نیتروژن فاضلاب ورودی حدود 20 تا 85 میلی گرم در لیتر نیتروژن است. پارامتر مهم دیگر تأثیرگذار بر طراحی تصفیه خانه فاضلاب جهت معرفی قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی PH است. از آنجا که فرآیند بیولوژیکی میکروارگانیسم‌ها در تصفیه فاضلاب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باید در حدود 6.5 تا 7.5 باشد.

نتیجه کیفیت فاضلاب از تصفیه خانه فاضلاب

کیفیت پساب مقدار جابجایی پساب ورودی در تصفیه خانه و تغییرات ایجاد شده در فرآیندهای تصفیه را تعیین می‌کند و عامل مهمی در قیمت پکیج تصفیه خانه فاضلاب خانگی است. به طور کلی، سه گروه استاندارد جهت ساخت گیاهان تصفیه توسط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده است. استاندارد جهت خروجی فاضلاب جهت مصارف کشاورزی، استاندارد جهت خروجی فاضلاب جهت استفاده از آب سطحی و استاندارد جهت خروجی فاضلاب جهت چاه‌های جذبی. فضا و مکان مورد نیاز جهت ساخت تصفیه خانه فاضلاب خانگی

منطقه و سایت مورد نیاز جهت ساخت تصفیه خانه فاضلاب نیز جهت eac متفاوت است.

برای مشاهده ویدئو تصفیه آب کلیک کنید.

فرایندها و تجهیزات تصفیه فاضلاب بر قیمت پکیج‌های تصفیه فاضلاب محلی تأثیر می‌گذارد

پس از تعیین مقدار جریان ورودی، مرحله بعدی جهت تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب محلی تعیین روند تصفیه فاضلاب است. معمولاً جهت تصفیه فاضلاب خانگی از فرآیند لجن فعال معمولی، فرآیند لجن فعال در مقیاس بزرگ یا تصفیه فاضلاب mbbr استفاده می‌شود. از جمله مزایای فرآیند mbbr و تهویه گسترده EAAS می‌توان به شوک ناشی از بار ایجاد شده فاضلاب نسبت داد. زیرا تخلیه فاضلاب حاصل معمولاً دارای نوساناتی می‌باشد که این نوسانات در طول روز یکنواخت نیستند و باعث تصفیه خانه تصفیه خانه می‌شوند.

به عنوان مثال، در ساخت یک تصفیه خانه فاضلاب شهری، باید توجه داشت که در طول روز در مناطق مرکزی و جنوبی شهر، جایی که بیشتر مردم کار خود را شروع می‌کنند، فعالیت‌های کاری 8 صبح است. حدود ساعت 6 تا 8 صبح، بار فاضلاب ورودی به شبکه جمع آوری فاضلاب افزایش می‌یابد و سپس بار فاضلاب ورودی به تصفیه خانه به طور ناگهانی افزایش می‌یابد. بناجهتن، هنگام طراحی فرآیندهای تصفیه فاضلاب، باید به آنها توجه شود.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

فاضلاب ایجاد شده توسط فعالیت‌های انسانی در خانه مانند حمام، شستن لباس، شستن ظروف، دفع زباله، توالت و غیره به عنوان "فاضلاب خانگی" شناخته می‌شود که معمولاً حاوی میزان کمی آلاینده اما حتی میزان کمی از آن است. آلاینده‌ها تأثیر زیادی در محیط زیست دارد. بناجهتن، یک تصفیه خانه فاضلاب خانگی با نصب و نگهداری مناسب جهت تصفیه و دفع پسماندهای خانگی، تأثیرات منفی بر آب‌های زیرزمینی و سطحی را کاهش می‌دهد.

به دلیل کمبود آب آشامیدنی سالم، نیاز مبرم به تصفیه فاضلاب خانگی خصوصاً در مناطق پراکنده دور از شبکه فاضلاب وجود دارد. به همین دلیل، پکیج یا تصفیه خانه فاضلاب خانگی با تخلیه فاضلاب کاهش یافته بصورت پیش ساخته طراحی و در فضاها و کارگاه‌های مختلف مسکونی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست؟

به طور کلی، بهداشت هر نوع آبی می‌باشد که فرد آلوده کند و کیفیت آن تغییر کند. فاضلاب خانگی شامل دهانه‌های توالت، توالت، دوش، شستن ظروف، لباس و ... می‌باشد که شامل کلی فرم، BOD و COD است. این نوع فاضلاب که به آن فاضلاب نیز گفته می‌شود، در انواع مختلف فاضلاب یافت می‌شود و معمولاً تصفیه آن در همه طراحی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت بین فاضلاب خانگی، فاضلاب صنعتی و آب بیمارستان به دلیل سادگی طراحی و نصب، هزینه نسبتاً کمی دارد. به دلیل وجود آلاینده‌های شیمیایی و فلزات سنگین در فاضلاب‌های صنعتی، باکتری‌ها و بسیاری از عوامل بیماری زا در فاضلاب بیمارستان‌ها، فرآیند تصفیه در این نوع بسته بندی‌ها کمی پیچیده و پرهزینه می‌شود.

تعریف بهداشت خانگی

فاضلاب حاصل از فعالیتهای انسانی در خانه مانند استحمام، شستشو، شستن ظروف، دفع زباله، توالت و غیره به عنوان "فاضلاب خانگی" شناخته می‌شود که معمولاً حاوی میزان کمی آلاینده، اما حتی میزان کمی آلاینده است. این می‌تواند تأثیر زیادی بر محیط زیست بگذارد. بناجهتن، یک سیستم تصفیه فاضلاب با نصب و نگهداری مناسب جهت تصفیه و دفع پسماندهای خانگی، تأثیرات آن را روی آبهای زیرزمینی و سطحی کاهش می‌دهد.

در سیستم تصفیه فاضلاب خانگی، بستگی به نیاز و تخلیه فاضلاب موجود، اغلب از یک مخزن سپتیک پلی اتیلن استفاده می‌شود. مخازن سپتیک از فرآیند بی هوازی جهت تصفیه فاضلاب استفاده می‌کنند. از مزایای این سیستم امکان نصب زیر زمینی و زیرزمینی آن است. در این حالت محیط فضا را اشغال نمی‌کند. مخصوصاً جهت مکان‌هایی که فضای کاربر محدود می‌باشد بسیار مفید خواهد بود.

تکنسین سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه خانه فاضلاب خانگی

امروزه تصفیه خانه‌های فاضلاب نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند. تصفیه خانه‌های فاضلاب اطمینان می‌دهند که از همه فاضلاب‌های خانگی به منظور حفاظت، بهداشت و رهاسازی صحیح در محیط، دریاچه‌ها یا جویبارها به درستی استفاده می‌شود. سیستم‌های فاضلاب خانگی جهت تصفیه کلیه پسماندهای مایع از محل زندگی طراحی شده اند.

آلاینده‌های احتمالی در فاضلاب خانگی شامل باکتری‌های بیماری زا، ویروس‌های عفونی، مواد شیمیایی خانگی و مواد مغذی اضافی مانند نیترات‌ها هستند. ساده ترین روش جهت تصفیه خانه فاضلاب غیرمتمرکز، استفاده از مخازن سپتیک می‌باشد و آنها جهت سیستم‌های متمرکز به صورت تصفیه خانه‌ها طراحی شده اند.

تصفیه خانه فاضلاب خانگی چیست؟

درصد بسیار بالایی از سیستم‌های تصفیه فاضلاب، هم با تصفیه فاضلاب انسانی و هم با بهداشت مرتبط است. در نتیجه، بسیاری از افراد به دنبال دستگاه تصفیه فاضلاب در مجتمع‌های آپارتمانی و شهرهای مسکونی هستند.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی سیستمی می‌باشد که با استفاده از مخازن فاضلاب خانگی مختلف در حالت‌های بسیار ساده ای به نام سپتیک و در حالت‌های پیچیده تر با استفاده از دمنده‌ها، دیفیوزرها، کلر سازها و فیلترهای شن، فاضلاب مسکونی را تصفیه می‌کند. یک تصفیه خانه فاضلاب خانگی، به دلیل نصب در محل، مانند سایر سیستم‌های فاضلاب به لوله کشی و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد. ایجاد آن نیز تا حد مطلوبی تصفیه شده می‌باشد که می‌تواند به صورت محلی جهت اهداف مانند کشاورزی، پرورش ماهی و شستشو مورد استفاده قرار گیرد.

مقالات مرتبط را اینجا ببینید.



:: موضوعات مرتبط: تصفیه آب صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی , قیمت پکیج تصفیه فاضلاب , بسته تصفیه پساب صنعتی , قیمت پکیج تصفیه پساب ,
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1399
بازدید : 158
نویسنده : تصفیه آب صنعتی

فرآیند تصفیه آب صنعتی | 0 تا 100 حذف کلر | سختی گیر رزینی

 جریان کار خاص سختی گیر به شرح زیر است:

هنگامی که آب از لایه رزین عبور می‌کند، رزین تبادل یونی می‌تواند یون های سدیم آزاد کند و گروه های عملکردی با یون های کلسیم و منیزیم ترکیب می‌شوند، به طوری که محتوای یون های کلسیم و منیزیم در آب کاهش می‌یابد و سختی آب کاهش می‌یابد. آب سخت به آب نرم تبدیل می‌شود، که این روند کار تجهیزات نرم کننده آب است. وقتی تعداد زیادی از گروههای عملکردی موجود در رزین با یونهای کلسیم و منیزیم ترکیب شوند، توانایی نرم شدن رزین کاهش می‌یابد. می‌توان از محلول سدیم کلرید برای عبور از طریق رزین استفاده کرد. در این زمان، محتوای یون سدیم در محلول زیاد است و گروه های عملکردی یون های کلسیم و منیزیم را آزاد می‌کنند. رزین وقتی با یونهای سدیم ترکیب شود، ظرفیت تبادل خود را بازیابی می‌کند. به این فرآیند "بازسازی" گفته می‌شود.

رزین سختی گیر

فرآیند تجهیزات شیرین سازی آب دریا

درباره روند فرآیند تجهیزات شیرین سازی آب دریا فیلتراسیون انعقادی فیلتراسیون انعقادی با هدف حذف کلوئیدها و ناخالصی های معلق موجود در آب دریا و کاهش کدورت انجام می‌شود. به دلیل نسبت زیاد آب دریا و مقدار pH بالا، از FeCl3 به عنوان ماده منعقد کننده در این پروژه استفاده می‌شود و مقدار مصرف آن 1-2 میلی گرم در لیتر است. پس از مخلوط شدن توسط میکسر، نمک آهن و ناخالصی های کلوئیدی موجود در آب دریا آلوم بزرگتری تشکیل می‌دهند که توسط فیلتر مکانیکی فیلتر می‌شود تا شاخص آلودگی (SDI15) کیفیت آب پساب کمتر از 5 و کدورت کمتر از 1 شود.دوز دادن برای از بین بردن کلر باقیمانده و جلوگیری از رسوب و رسوب در غشای اسمز معکوس وجود اکسیدان هایی مانند کلر آزاد در آب دریا عملکرد عناصر غشا اسمز معکوس را کاهش می‌دهد. بنابراین، کلر آزاد باید قبل از ورود آب دریا به غشا اسمز معکوس کنترل شود.

مطالب مرتبط پر بازدید:

حذف کلر آب

با دوز 1.5-2 میلی گرم در لیتر بی سولفیت سدیم از طریق پمپ اندازه گیری، کلر باقیمانده موجود در آب دریا با بی سولفیت سدیم واکنش داده و اسید و نمک خنثی ایجاد می‌کند، در نتیجه تأثیر کلر باقیمانده بر غشا membrane اسمز معکوس را از بین می‌برد. آب دریا حاوی غلظت بالایی از پلاسمای Ca2 + ، Mg2 + ، HCO3-، SO42- است. در طی فرآیند نمک زدایی آب دریا با اسمز معکوس ، آب دریا متمرکز می‌شود و به راحتی می‌توان نمک غیر معدنی غیرقابل حل در سطح غشا os اسمز معکوس تشکیل داد. با توجه به کیفیت آب آب دریا اصلی و میزان بازیابی آب دستگاه اسمز معکوس، شاخص برای تعیین تمایل رسوب زدگی و بارش محاسبه می‌شود و مهار کننده مقیاس قبل از ورود آب دریا به دستگاه اسمز معکوس اضافه می‌شود.

آنتی اسکالانت یا ضد مقیاس:

پس از ارزیابی جامع اثر مهار کننده مقیاس و قیمت چندین مهار کننده مقیاس، اسید سولفوریک به عنوان مهار کننده مقیاس انتخاب می‌شود و مقدار مصرف آن 20-20 میلی گرم در لیتر است و مقدار pH آب دریا در محدوده 7.0-7.5 کنترل می‌شود.، که می‌تواند به طور م preventثر از آب دریا جلوگیری کند نمک های غیر آلی محلول رسوبات مقیاسی را در سطح غشا اسمز معکوس تشکیل می‌دهند. فیلتر امنیتی فیلتر امنیتی در مقابل دستگاه شیرین سازی آب دریا اسمز معکوس نصب شده است تا از پمپ فشار بالا، دستگاه بازیابی انرژی و عناصر غشایی برای عملکرد ایمن و طولانی مدت محافظت کند. مشخصات فیلتر امنیتی را با توجه به حجم آب فیلترشده و دقت فیلتراسیون، محاسبه کرده و فیلتر امنیتی را پیکربندی کنید.

اهمیت تجهیزات تصفیه آب

آب یک منبع طبیعی ضروری برای توسعه انسانی است. با افزایش کمبود منابع آب، واقعیت آلودگی آب بر نگرانی مردم افزوده است. در بسیاری از مناطق چین، بسیاری از اجسام آب به دلیل عوامل پیچیده مختلف آلوده شده اند که این امر تناقض کمبود آب را تشدید می‌کند. با این حال، بسیاری از مردم از اهمیت حفاظت از منابع آب نمی دانند و همچنین از اهمیت گسترده صرفه جویی در مصرف آب نمی دانند. به نظر می‌رسد که آنها تصور می‌کنند آب پایان ناپذیر است. با توسعه صنعت و گسترش فعالیتهای انسانی، نه تنها مصرف آب در حال افزایش است، بلکه آلودگی منابع آب نیز روز به روز جدی تر می‌شود. اگر این پیشرفت ادامه یابد، آب موجود برای مردم همچنان کاهش می‌یابد، که در نهایت روزی بقای انسان را تهدید می‌کند.

تصفیه آب صنعتی خوزستان

در هر واحد دو نوع محفظه مختلف وجود دارد:

استفاده منطقی از آب و تحقیق فعال و توسعه فناوری های تصفیه آب برای صرفه جویی در منابع و انرژی بسیار مهم است. برای محیط زیست منابع آب کشور ما، تجهیزات تصفیه آب تجهیزات مهمی است که نمی توان از تولید و زندگی جدا کرد. محفظه آب شیرین برای تصفیه آب از بین برود و محفظه آب غلیظ برای جمع آوری یون‌های ناخالصی حذف شده. محفظه آب شیرین با رزین‌های کاتیونی و تبادل آنیونی مخلوط پر شده است.

بصرفه بودن تصفیه آب صنعتی

 توسعه و استفاده از منابع آب در جامعه بشری امروز به دو دسته تقسیم می‌شود: نوع اول، برداشتن مقدار آب مورد نیاز از منابع آب است. پس از تأمین نیازهای زندگی مردم و تولیدات صنعتی و کشاورزی، مقدار آن مصرف می‌شود، کیفیت تغییر می‌کند و آب در مکان دیگری به منبع برمی گردد. مورد دیگر مصرف انرژی آب (نیروگاه آبی)، توسعه حمل و نقل آب، محصولات آبزی و تفریحات آبی، حفظ تعادل اکولوژیکی و غیره است. این نوع استفاده نیازی به هدایت آب از منبع آب نیست، بلکه به رودخانه ها، دریاچه ها و مصب ها نیاز دارد.

برای حفظ سطح خاص، جریان و کیفیت آب. یک روش مهم برای حل کمبود منابع آب، روش های اصلی عبارتند از:

1- مصرف آب صنعتی را کاهش داده و میزان استفاده مجدد از آب را افزایش دهید.

2- آبیاری علمی را برای کاهش هدر رفت آب کشاورزی انجام دهید.

3- بازیافت فاضلاب شهری و گشودن منبع دوم آب.

این رزین‌ها بین دو غشا قرار دارند:

غشای تبادل کاتیونی که فقط اجازه عبور کاتیون‌ها را می‌دهد و غشای تبادل آنیونی که فقط اجازه عبور آنیون‌ها را می‌دهد. بستر رزین به طور مداوم توسط جریان مستقیمی که به دو انتهای محفظه اعمال می‌شود، احیا می‌شود. ولتاژ مولکول‌های آب موجود در آب ورودی را به H + و OH- تجزیه می‌کند. این یونها در آب توسط الکترودهای مربوطه جذب شده و از طریق رزین تبادل کاتیونی و آنیونی به غشا corresponding مربوطه منتقل می‌شوند. وقتی این یونها از طریق غشا exchange تبادل وارد محفظه غلظت می‌شوند، H + و OH- با هم ترکیب شده و آب تشکیل می‌دهند. این تولید و مهاجرت H + و OH – مکانیزمی است که رزین می‌تواند به بازسازی مداوم دست یابد.

تصفیه آب صنعتی چیست

تصفیه آب

 وقتی یون‌های ناخالصی مانند Na + و CI- در آب نفوذی بر روی رزین تبادل یونی مربوطه جذب شوند، این یون‌های ناخالصی همان واکنش بستر مخلوط معمولی را خواهند داشت و به همین ترتیب جایگزین H + و OH- می‌شوند. هنگامی که یون‌های ناخالصی موجود در رزین تبادل یونی نیز به مهاجرت H + و OH- به سمت غشای تبادل اضافه شود، این یونها به طور مداوم از طریق رزین عبور می‌کنند تا زمانی که به غشای تبادل نفوذ کرده و وارد محفظه آب غلیظ شوند. این یونهای ناخالصی به دلیل اثر مسدود کردن غشا exchange تبادل محفظه مجاور نمی‌توانند بیشتر در جهت الکترود مربوطه مهاجرت کنند، بنابراین یونهای ناخالصی را می‌توان در محفظه آب غلیظ متمرکز کرد و سپس می‌توان آب غلیظ حاوی یونهای ناخالصی را تخلیه کرد پشته غشا برای دهه‌ها، تهیه آب خالص به قیمت مصرف مقدار زیادی اسید و قلیا انجام شده است.

تفاوت سیستم‌های تصفیه آب

در طول تولید، حمل و نقل، ذخیره سازی و استفاده از اسید و قلیا، به طور حتم آلودگی محیط زیست، خوردگی تجهیزات و آسیب احتمالی به بدن انسان ایجاد می‌شود. آسیب‌ها و هزینه‌های نگهداری همچنان بالا است. استفاده از اسمزمعکوس میزان اسید و قلیا را بسیار کاهش می‌دهد، اما هنوز یک نوار دهانه وجود دارد. استفاده گسترده از اسمزمعکوس و نمک زدایی الکتریکی انقلابی صنعتی در تولید آب خالص ایجاد می‌کند.اصل تجهیزات تصفیه آب نرم شده از آنجا که سختی آب عمدتا توسط کلسیم و منیزیم تشکیل شده و بیان می‌شود، به طور کلی از رزین تبادل کاتیونی (نرم کننده آب) برای جایگزینی Ca2 + و Mg2 + (اجزای اصلی تشکیل دهنده مقیاس) در آب استفاده می‌شود.

آب شیرین کن صنعتی تصفیه آب صنعتی

فرایند تصفیه سختی گیر

با افزایش Ca2 + و Mg2 + در رزین، اثر رزین برای حذف Ca2 + و Mg2 + به تدریج کاهش می‌یابد. پس از اینکه رزین مقدار مشخصی از یون های کلسیم و منیزیم را جذب کرد، باید دوباره احیا شود. فرآیند بازسازی به منظور شستشوی لایه رزین با آب نمک در جعبه نمک برای جایگزینی یون های سخت روی رزین و تخلیه رزین از مخزن با مایع ضایعات بازسازی است. عملکرد تبادل نرم بازیابی شده است. از آنجا که سختی آب عمدتا توسط کلسیم و منیزیم تشکیل می‌شود و توسط کلسیم و منیزیم نشان داده می‌شود و اصل درمان نرم شدن تبادل یونی سدیم عبور آب خام از طریق رزین تبادل کاتیونی نوع سدیم است، به طوری که اجزای سختی Ca2 + ، Mg2 + و Na + در مبادلات فاز رزین، بنابراین Ca2 + و Mg2 + را در آب جذب می‌کند، به طوری که آب نرم می‌شود.

تصفیه آب ro ظرفیت بالا

تجهیزات تصفیه آب نرم شده چیست؟

نرم کننده آب برای حذف یون های کلسیم و منیزیم در آب طراحی شده است، با سرعت موثر تا 99 of. همچنین می‌تواند جلبک ها و جامدات معلق جامد موجود در آب را از بین ببرد، به طوری که آب تصفیه شده نرم و شفاف شود. هنگامی که آب خام حاوی یون های سختی از لایه رزین موجود در نرم کننده آب عبور می‌کند، یون های کلسیم (Ca2 +) و منیزیم (Mg2 +) در آب تبادل شده و توسط رزین جذب می‌شوند و همزمان یون های سدیم (Na2 +) با همان کیفیت مواد منتشر شده است. آب خارج شده از نرم کننده آب، با حذف یون های سختی، آب نرم شده ای است. روند تبادل به شرح زیر است: 2RNa + Ca2 + = R2Ca + 2Na + 2RNa + Mg2 + = R2Mg + 2Na + یعنی بعد از عبور آب از مبدل یونی سدیم، Ca + و Mg + در آب با Na + جایگزین می‌شوند.

درمان احیا چیست؟

هنگامی که رزین تبادل یونی سدیم از کار می‌افتد، برای بازگرداندن ظرفیت تبادل آن، درمان احیا لازم است. مواد احیا کننده ارزان و به طور گسترده در دسترس است. محلول نمک. روند بازسازی به شرح زیر واکنش نشان می‌دهد: R2Ca + 2NaCl = 2RNa + CaCl2 R2Mg + 2NaCl = 2RNa + MgCl2 پس از تیمار فوق، فرآیند بازآفرینی به منظور شستشوی لایه رزین با آب نمک در مخزن نمک است تا یون های سختی روی رزین جایگزین شود.با تخلیه مایع زباله بازسازی از مخزن، رزین توانایی نرم و تبادل خود را بازیابی می‌کند.

جهت مشاهده بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: تصفیه آب صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: ضد رسوب آنتی اسکالانت , فرآیند تصفیه آب صنعتی رزنی , عملکرد تصفیه آب صنعتی , حذف کلر تصفیه آب صنعتی , تصفیه آب رزینی ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

فرمول شیمیایی آنتی اسکالانت عوارض آنتی اسکالانت مواد تشکیل دهنده آنتی اسکالانت فرمول تزریق انتی اسکالانت

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت آب پاکسازان و آدرس abpaksazan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com